به چه علت نوزادان هنگام غذا خوردن ناله می‌کنند؟

آیا ناله کردن نوزاد حین غذا خوردن نشانی از بیماری است؟

ناله کردن از شیوه های ارتباطی نوزادان بوده که باید به آن ها توجه ویژه داشت. برخی از صدا هایی که نوزادان تولید می‌کنند کاملا خوب هستند در حالی که برخی صدا ها مثل ناله کردن در خواب غیر معمول است.

تغذیه و ایمنی نوزاد

تغذیه صحیح برای نوزادان در 3 سال اول زندگی بسیار حیاتی است، زیرا به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن در دوره بزرگسالی او کمک می‌کند، باعث رشد منظم و درست ذهنی و جسمی کودک شده و همچنین سیستم ایمنی کودکان را بهبود می‌بخشد( به طور کلی کودکان نسبت به بزرگسالان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند).

در تغذیه نوزاد حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

·       هنگام غذا خوردن حتما به کودک خود توجه داشته باشید تا خدای نکرده چیزی در گلویش گیر نکند.

·       از مواد اولیه تازه و غذا های تازه تهیه شده استفاده کنید.

·       مکمل های ویتامین د (D) را فراموش نکنید.

·       تغذیه را ثابت نگه دارید.

·       از پزشک خود برای رفع مشکل شیردهی کمک بگیرید.

دلیل گرسنگی مداوم در زمان بارداری چیست؟ این بلاگ را از دست ندهید.

 تغذیه و ایمنی نوزاد

ناله کردن نوزاد در زمان غذا خوردن

ناله کردن نوزاد در زمان غذا خوردن بخشی از فرایند تغذیه هضم طبیعی است یا نوزاد به دنبال کشف حالات مختلف صدای خود است. اگر همراه با ناله کردن علائمی مثل بثورات پوستی، تب بالا، عدم افزایش وزن نوزاد به صورت طبیعی، استفراغ مکرر یا غرغر کردن همراه هر کدام از وعده های غذایی را مشاهده کردید، ممکن  است به این معنی باشد که کودک شما دچار کم آبی بدن یا رفلاکس اسید معده شده است. در این حالت سریعا به پزشک مراجعه کنید.

 

ناله کردن نوزادان هنگام غذا خوردن ممکن است به دلایل مختلفی باشد و بسته به موقعیت و شرایط متفاوت باشد. در زیر به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

1. گرسنگی: وقتی که نوزاد گرسنه است، ممکن است با ناله کردن نشان دهد که می‌خواهد غذا بخورد. این یک نشانه طبیعی و طبیعی است و بیانگر این است که نوزاد شما آماده برای تغذیه است.

2. یاز به تغییر: نوزادان ممکن است هنگام تغذیه ناله کنند چرا که نیاز به تغییر دارند، از جمله تغییر پوشک، تغییر جایگاه یا نیاز به اعتنا.

3. نگرانی یا استرس: ممکن است نوزادان به دلایل مختلفی نگران یا استرس داشته باشند و ناله کنند. این می‌تواند به دلیل محیط ناخوشایند، صداهای بلند یا حتی بوی‌های نامطبوع باشد.

4. عدم رضایت از غذا: در برخی موارد، نوزادان ممکن است از نوع یا درجه یا حتی دمای غذا ناراضی باشند و بنابراین با ناله کردن این موضوع را بیان کنند.

5. مشکلات گوارشی: گاهی اوقات، نوزادان ممکن است به دلیل مشکلات گوارشی مانند مشکلات گوارشی، اضطراب معده یا اعتیاد دچار ناراحتی شوند و هنگام تغذیه ناله کنند.

6. توانایی خوردن: اگر غذا برای نوزاد شما خیلی جامد یا سخت باشد، ممکن است ناله کند چرا که نمی‌تواند آن را به راحتی بلع کند.

7. تغییر ترکیب غذا: گاهی اوقات تغییر در ترکیب غذا می‌تواند به نوزاد شما ناراحتی بیشتری بیاندازد و او را به ناله کردن تحریک کند.

در اکثر موارد ریفلاکس یک مورد کاملا طبیعی در نوزادان در نظر گرفته می‌شود، اما در صورتی که ناله کودک شما با علائم زیر همراه شد، حتما به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید؛

·       کودک بین تنفس های خود بیش از یک ثانیه مکث می‌کند. این حالت درد را نشان می‌دهد.

·       کودک با هر نفسی که می‌کشد غرغر یا ناله می‌کند.( نشان از درد داشتن وی)

·       در مدفوع یا پوشک نوزاد خون دیده می‌شود.

·       وزن کودک به صورت طبیعی افزایش پیدا نمی‌کند و وزن ثابتی را به خود گرفته است.

·       آب دهان نوزاد به رنگ زرد، قرمز خونی یا قهوه ای دیده می‌شود.

 مقاله پیشنهادی ما در این بخش : مهمترین نکات در ارتباط با غذای کودک یکساله

ناله کردن نوزاد در زمان غذا خوردن

سخن پایانی

ناله کردن برای نوزادان جدا از جنبه ابراز درد داشتن، می‌تواند نشانه شکایت کردن آن ها از غذا باشد( دوست نداشتن غذا). درک و تفکیک صدا هایی که یک نوزاد تولید می‌کند برای والدین کار بسیار دشواری است.

 اگر کودک شما سالم ، پر فعالیت و خوشحال است و هنگام بیدار شدن به‌خوبی غذا می‌خورد، ناله کردن او، نشانه بیماری نیست. اگر کودک مشکلات تنفسی داشته باشد، ناراحتی و ناله کردن بیشتر هنگام بیدار شدن کودک رخ می‌دهد. اگر کودک به‌طورکلی سالم باشد، ناله کردن به احتمال زیاد نشانه این است که کودک در مرحله بسیار سبک تری از خواب قرار دارد .به عنوان یک اصل کلی لازم است بگوییم که هر زمان احساس کردید صدایی که کودک از خود در می‌آورد برایتان غیر طبیعی جلوه می‌کند، لازم است با پزشک مشورت کنید.

 

مطلب های تصادفی